Látványos útfelújítás Bükön! Így is lehet, ha sokat költenek rá!

Minden vidéki magyar közútfelújítás vesszőparipája, hogy az aszfalt szintjére csak rá húznak egy újabb réteget, ezáltal az évtizedek alatt akár fél méterrel is magasabb lesz az út pálya, ezzel is növelve az autó forgalom dominanciáját, veszélyesebbé téve a belterületeken a gyalogos és kerékpáros közlekedést, a biztonságos átkelést az úttesten. Na itt nem.

A büki városvezetés ezen problémát kívánhatta megoldani, amikor is a városon átmenő főút fejlesztésénél úgy döntöttek, hogy a közművek rekonstrukciójakor az útpályát is lejjebb viszik mint egy fél méterrel. Az un. 8614-es úton, vagyis a város Petőfi utcájában a kivitelezés várhatóan június elején befejeződik. Önkormányzati költségvetési forrásból 200 millió forintból valósul meg a burkolatsüllyesztés és a csatornarendszer rekonstrukciója.

A beruházás már egyébként március óta tart, s okoz fennakadást a jelzőlámpás forgalomirányító berendezés lassú működése a félpályás korlátozásnál. Az útpálya aszfaltozását 2,5 kilométeren végzik majd el a szakemberek, ez kormányzati forrásból valósul meg. Az említett 8614-es Cirák-Tompaládony-Zsira összekötő út újabb szakasza is megújulhat majd ezt követően, a Bük – Csepreg szakaszra is támogatást ítéltek oda a tavalyi év végén.