Egyre jobban úgy tűnik, hogy Ausztria nem akar csatlakozni a soproni gyorsforgalmihoz!

Sopron, 2020. március 16. Várakozó autók a magyar-osztrák határon, a Sopron és Klingenbach (Kelénpatak) közötti átkelõn 2020. március 16-án. Mindkét ország csak a saját állampolgárait engedi be területére. MTI/Filep István

Az osztrák SPÖ (Szociáldemokrata Párt) továbbra is arra törekszik, hogy az eisenstadti (kismartoni) járást érintő délkeleti A3-as autópályaszakasz ne kerüljön  meghosszabbításra a Klingenbach/Sopron határátlépési pontig, amit egy áprilisi tartományi gyűlésen el is fogadott a párt testülete.

Ezen az ülésen döntöttek arról is a szociáldemokrata párt küldöttei, hogy az állásfoglalásuk elfogadása mellett az osztrák kormányt arra is felkérik, hogy ennek a szakasznak a fejlesztését  véglegesen töröljék is a szövetségi közúti törvényből is, aminek alapja egyébként még egy 1971-es útfejlesztési  elképzelésében szerepel. Ezeket az állásfoglalásokat az osztrák Zöld párt is támogatja, valamint az érintett települések lakosságának aktív része is, akik a várható forgalomnövekedés tükrében a zaj és a környezetszennyezés miatt is aggódnak. 

Mindezek tükrében tehát úgy tűnik, hogy “hiába” valósul meg az a magyar gyorsforgalmi útfejlesztés ami a Fertőrákos – Sopron-nyugat – országhatár szakasznak van elnevezve –  és ami nem mellesleg még egy  Bécsi dombi alagúttal is tarkítva van – a határ után nem sok változás várható majd a szomszédunknál a kapcsolódó útfejlesztésben és továbbra is pár kilométert a jelenleg ismert aszfaltcsíkon kell majd megtennie az autósoknak  az említett A3-as autópálya eléréséig.

No persze, ehhez az is kell, hogy ezeket az építés ellen tiltakozó előterjesztéseket, javaslatokat az osztrák kormány is elfogadja, bár azt hozzá kell tenni, hogy  az útépítést ellenzők “lobbija” nagyon erős és széleskörben támogatott, így nagy nyomás nehezedik majd a döntéssel kapcsolatban a Sebastian Kurz vezette osztrák kormányzatra.

No persze ez egy másik kérdést is felvet, mégpedig a magyar oldalon. Vajon van-e értelme így, ebben a formában kivezetni az M85-öst a határszakaszig?  Sok a kérdőjel jelenleg az ügyben, ami az idő előrehaladtával bizonyára tisztább képet ad majd …

 

cyberpress.hu archívum
cyberpress.hu archívum