Az oktatáspolitika elleni tiltakozáshoz Sopronban is csatlakoztak a demonstrálók

Az ország tíz városban tartottak szerdán demonstrációt csatlakozva a miskolci Herman Ottó gimnázium nyílt levelében foglaltakhoz, melyben a közoktatás rendszerszintű hibáira hívták fel a figyelmet. A megfogalmazott nyílt levélhez azóta már több száz iskola, civil szervezet és több mint húszezer magánszemély csatlakozott aláírásával ezzel is kifejezve egyetértésüket és támogatásukat. A demonstrációt tartó városok listájához Sopron is csatlakozott.

fotó: leczovics

Sopronban szerda este a Széchenyi téren, a KLIK irodája előtt tartottak demonstrációt, ahol a résztvevők a szolidaritás szalagjait is felköthették az alkalmi transzparensre. Érdekes volt látni, hogy több helyi párt politikusa is megjelent az eseményen, nagy valószínűséggel magánszemélyként, akik mint érdeklődők vagy talán mint a szolidaritásukat kifejező állampolgárok voltak jelen. A Fidesz illetve a KDNP részéről tudósítónk nem látott résztvevőt a demonstráción, ami ez esetben érthető volt.

fotó: leczovics

Az esős időjárás ellenére több mint hatvan résztvevő előtt Jakál Adrien, a PM soproni elnöke, városunk kulturális és oktatási bizottságának tagja az esemény szervezője köszöntötte a megjelenteket, majd beszédében alaposan kitért a részletekre is:

Ezekben a percekben számos városban szintén elhelyezik a szolidaritás szalagjait, mellyel a támogatásunkat, kiállásunkat fejezzük ki mellettük, és egyben elítéljük vele a FIDESZ oktatáspolitikáját. Mi itt és most biztatunk mindenkit, aki még nem csatlakozott a nyílt levél aláírásához, hogy tegye meg bátran, hiszen változást csak közösen érhetünk el!

Balog Zoltán által felvetett Köznevelési Kerekasztal nem más, mint a jól megszokott szemfényvesztés és elterelés a valódi problémákról! Nem kerekasztalokra, hanem valódi átalakításokra van szükség, és a lehető leghamarabb.

fotó: leczovics

Az oktatás ellehetetlenítésével, az értelmetlen és szinte megvalósíthatatlan reformoknak nevezett szabályokkal,átgondolatlan oktatáspolitikával a gyerekeink jövőjét, és ezzel az ország jövőjét kockáztatják.

Az oktatási rendszer minden változtatásával a bizonytalanságot növelik a tanárokban, a diákokban, és a szülőkben.
Az értelmetlen adminisztráció növelésével a tanítástól és tanulástól veszik el az időt.

A jelenlegi rendszerben a hátrányos helyzetű diákok segítése helyett egyre mélyítik a különbségeket. Minden gyereknek esélyt kell adni a tanulásra, és a tudás által a kitörés lehetőségére, a tanárokat, pedig engedni kell tanítani! Meg kell adni a megfelelő szabadságot a tanításhoz, és meg kell adni a nekik megfelelő elismerést a munkájukhoz. Nem lehet a tanároknak, a szülőknek és a diákoknak a problémája, hogy nincs elegendő mennyiségű kréta, papír vagy egyéb eszköz a tanításhoz. Ahogy a teljes közszféra más területein dolgozóknál is szükséges volna, náluk is fontos a valós béremelés.

Azok a nemzetek sikeresek, amelyek a lehető legtöbbet áldoznak az oktatásra.

Nem hagyhatjuk, hogy a fiatalokat gúzsba kössék, megbéklyózzák, akár röghöz kötéssel, akár pöffeszkedő hivatalos ideológiákkal.

Az elvándorlás megállításához itthon is élhető körülményeket kell biztosítani . Valódi, fenntartható munkahelyeket kell létrehozni, vissza kell szorítani az ifjúsági munkanélküliséget. Érdemes legyen itthon maradni.
A jövő az oktatásban, és a tanulásban van, a pedagógusok kezében, munkájukat segíteni és nem hátráltatni kell! – zárta szavait Jakál Adrien.

fotó: leczovics

 

fotó: leczovics

 

fotó: leczovics

Érdeklődésünkre Jakál Adrien rendelkezésünkre bocsájtotta azt a 10 pontot tartalmazó programot is, amivel a PM meg kívánja adni a társadalmi felemelkedés lehetőségét minden magyar fiatalnak, kivétel nélkül.

Jakál Adrien a PM soproni elnöke / fotó: leczovics

 

1. Tanszabadság helyreállítása
a) KLIK megszüntetése
b) A pedagógusoktól európai bérekért európai eredményeket várunk — de nem szólunk bele a munkájukba.
2. A gimnáziumi és szakközépiskolai férőhelyek számát növeljük, hogy mindenki továbbtanulhasson.
3. Azonnali hatállyal visszaállítjuk a tizennyolc éves korig tartó tankötelezettséget, hogy a gyermekek tanulhassanak.
4. Új bölcsődei férőhelyek, korai fejlesztőpedagógusok, iskolapszichológusok, gyógypedagógusok segítségével biztosítjuk az esélyegyenlőséget, a sikeres integrációt, és akadályozzuk meg a hátrányos helyzetű gyerekek lemorzsolódását.
5. Mindenkinek jár egy második esély: az alacsony képzettségűek számára kiterjedt felnőttképzési programokat fogunk biztosítani.
6. Ingyenes első diploma! Ingyenes, mindenki számára tandíj-mentes alapképzést (BA, BsC) biztosítunk.
7. Növeljük a keretszámokat, helyreállítjuk a megszüntetett szakokat és az egyetemi autonómiát!
8. Kiterjedt egyetemi felkészítő- és ösztöndíj-programokat alakítunk ki a hátrányos helyzetű fiatalok számára.
9. Minden fiatalt hozzásegítünk a nyelvvizsgához!
10. Eltöröljük a röghöz kötést! Nem lesz muszáj itthon maradni, de érdemes lesz.

 

cyberpress.hu