A 120 éves Soproni otthonában jártunk

A Fő téren tartott sikeres Soproni Sörfesztivált egy sajtótájékoztatóval egybekötött gyárlátogatás előzte meg ami igazán informatív és színvonalas volt. . A rendezvényen a 120 éves soproni sörgyár történetével, jelenével és a jövőbeni terveivel is megismerkedhettek a Heineken Magyarország kiemelt partnerei, a helyi városvezetők, az önkormányzat képviselő-testületének tagjai és a sajtó képviselői.

Elsőként Jan-Willem Van Wensem, a Heineken Hungária Marketing Igazgatója köszöntötte a résztvevőket. Beszédében elmondta, hogy a Soproni Sörgyár nemcsak patinás öröksége a városnak, hanem Sopron életének aktív résztvevője is. A jelentős helyi iparűzési adón felül rengeteg egyéb jótékonysági és szponzorációs tevékenységet is vállal, többek közt a Ygen Humánerőforrási Központon keresztül támogatja a helyi álláskeresők elhelyezkedését, de a soproni férfi kosárlabdacsapat aktív támogatója is.

A Heineken Hungária a magyarországi sörpiac egyik legjelentősebb szereplője, a 2014-es esztendőben 24 milliárd forinttal járult hozzá a magyar költségvetés bevételeihez.
A fejlesztés is folyamatos a gyár életében, ebben az esztendőben például több mint 4 milliárd forintot terveznek fejlesztésre, ennek köszönhetően a közelmúltban többek közt már egy új, multipack csomagológépet is üzembe helyeztek.
A vállalat Sopronban 524 főt foglalkoztat, ám ha a beszállítói hálózatot is figyelembe vesszük további 430 embernek biztosít még megélhetést.
A soproni gyár kétmillió hektoliteres kapacitással dolgozik, itt készül a Soproni, az Arany Fácán, a Gösser, a Zlaty Bazant és a Steffl is. A régióban egyedüliként itt készül a Heineken is, amely városunkból 6 országba kerül exportra, így könnyen előfordulhat, ha például Németországban egy Heinekent vásárolunk, az nagy valószínűséggel Sopronban készült.
Ami nem változott, az a sörfőzés alapjai, hiszen azok a sok-sok év alatt semmit sem módosultak, bár a gyártási technológia közben rengeteget fejlődött és a sörfőzés iránti szenvedély sem vátozott, ami már az Első Soproni Serfőzde tulajdonosait is jellemezte 120 esztendővel ezelőtt.

Simon István alpolgármester köszöntőjében elmondta, hogy a soproni sör szinte a soproni történelem, a helyi kulturális örökség része, ezért is fontos a gyár Sopron számára. A fontos gazdasági tényezők mellett munkahelyeket teremt, jótékonykodik és a sporttámogatásokból is aktívan kiveszi a részét. Az utóbbi néhány évben a város örömmel tapasztalta, hogy a sörgyár új szemlélettel közelíti meg Sopronnal való kapcsolatát, ami mindkét fél számára új lehetőségeket jelent.

A köszöntőket követően itt debütáltak a Heineken Hungária új reklámfilmjei, melyekben kiemelt helyet kapnak Sopron nevezetességei  és mellette visszatekintés is nyújtanak a történelmi múltra is, hiszen rengeteg régi fotó is helyett kapott a felvételeken.

Zárásként a sörgyártással ismerkedhettek meg a meghívottak, hiszen egy alapos és minden igényt kielégítő gyárlátogatáson lehetett részt venni. Természetesen lehetőség nyílt sörkóstolásra is és közben szakemberek segítettek a felmerülő kérdésekre választ adni.

Pálfalvi Márta – Heineken Vállalati kapcsolatok és kommunikációs igazgató

Egy nagyszerű rendezvényen volt szerencsénk részt venni és zárásként talán csak annyit még, hogy  sok-sok 120 esztendőt kívánunk még a soproni sörgyárnak és persze BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT SOPRONI!

 

leczovics